Som ett gammalt gift par

De här två, som vissa dagar gör mig gråhårig i förväg och andra dagar får mig att vikna av skratt 💕

Idag var det en sån där dag då jag blir gråhårig i förtid, det var mycket tjafs och bråk. De två kan bråka med varandra som en gammalt gift par. Och när de väl har börjat små käfta med varandra då är det kört. I eftermiddags var det bråk om Minecraft. Lejla byggde och Adina sprängde det Lejla byggt, och då var bråket ett faktum. Fick säga att om ni inte slutar bråka med varandra och kan vara snälla och samsas då stänger jag av och så kan ni gå in på era rum och vara själva en stund. Och detta blev idag fallet, då de sura minerna fortsatte. Så spelet stängdes av och tjejerna blev skickade till varsina rum där de kunna lugna ner sig en stund. Och efter det så har resten av dagen varit en fröjd. Inget tjafs, inget bråk och inga sura miner. Ibland tror jag att de är lite för mycket med varandra och skulle behöva en liten paus. Tur nog så är de ifrån varandra några timmar om dagen när de är i skolan och förskolan, så de får lite andrum och chans att sakna varandra.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016