Robertson´s marmelad

Efter att vi hade fikat klart hade jag lite dötid att fördriva. Gick runt och fönstershoppa lite, men hittade faktiskt ingenting som föll mig i smaken. Gick in i en butik som heter The English shop, som har saker som är importerade från England. De har allt från prylar, godis, baksaker, flingor och drickor. Och där inne hittade jag Robertson´s marmelad med Paddington på.

Lejla älskar ju verkligen Paddington och har massa filmer, serier, böcker och gosedjur med honom, så självklart var jag tvungen att köpa den. Eftersom allt är importerat så är det ju lite dyrare att handla där inne, men jag tyckte faktiskt inte att marmeladen var så fruktansvärt dyr. Den kostade 39:- och visst kan jag få en marmeladburk för under tjugan på Ica. Men ibland får man ju faktiskt ta och unna sig lite roligheter. Dessutom är det ett engångsköp. När marmeladen är slut så kommer jag köpa vanlig marmelad på tub för att sedan fylla på i denna burk. På det sättet så kommer Paddington leva vidare.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016