Kelda grytbaser

Till middag idag så testade vi Keldas nya grytbas. Jag fick kuponger hem via buzzador för att kunna hämta ut två stycken grytbaser på Ica för att sedan laga hemma. Jag tog en Bolognese och en Texas Chili, och först ut blev bolognesen. Grytbaserna är helt utan tillsatser och håller i 120 dagar i kylen, att den är utan tillsatser får helt klart tummen upp från mig!

Det var verkligen super smidigt att laga. Koka pasta, steka köttfärsen och sen hälla i grytbasen i köttfärsen och låta koka upp i två minuter. För någon som mig som kommer hem ganska sent några gånger i veckan är detta toppen. För även om klockan är mycket och man är trött så måste ändå middagen upp på bordet. Så snabba och simpla grejer som det här uppskattas så mycket. Och att det är gott är ju pricken över i:t.

Alla här hemma tyckte att det smakade bra. Tjejerna åt bra och Lejla tog till och med två portioner, och vi serverade det med riven ost och morötter. Det enda kritiska jag har att komma med är smaken, den var lite mesig. De hade lätt kunnat trycka i lite mer kryddor för att få en extra kick i såsen. Men den var helt klart ätbar.

4/5 får den av oss.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016