Besök på biblioteket

Efter middagen åkte vi iväg till bibblan för att låna lite böcker. Dessutom har ingen utav oss varit på biblioteket här så tyckte det var dags att checka in läget. Och det var stort. Mycket större än Hallsbergs. Två våningar, stor barnavdelning och riktigt fräscht. Tjejerna tyckte barnavdelningen var fantastisk och de hittade massvis med böcker. Fick dock skala ner lite för annars hade vi gått hem med halva biblioteket. Så de fick välja de böckerna de helst ville läsa nu, och så tar vi de andra böckerna nästa gång.

Även jag hittade lite böcker, jag läser ju inte mycket privat och jag är verkligen ingen bokmal, men jag läser mycket kurslitteratur. Och det var just det jag hittade, lite böcker för denna kurs. Blir så mycket billigare än att köpa böcker då varje delkurs lätt hamnar runt 1000-1500:- i bara kurslitteraturen. 

Skaffade oss lånekort också eftersom vi då inte har något sen tidigare. Så smidigt det är nu för tiden, med att man kan gå och låna själv och sen lämna tillbaka själv. Allt man behöver göra är att dra lånekortet och scanna in böckerna. Ibland är teknik fantastiskt. Det som var ännu mer fantastisk här än vad jag annars är van vid är att några dagar innan lånetiden på böckerna går ut så skickas det ut en smspåminnelse om att tiden snart är ute. Hur perfekt som helst. För jag är en sån person som lätt glömmer bort lånetiden, så detta är kanon för en glömsk person som mig.
Återigen, dagens teknik är ändå bra fantastisk, när den funkar. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016