Kaktus

Alla hjärtans dag, och dagen till ära gick vi ner till Sveas för att ta en liten fika. Det var fler som hade tänkt samma tanke som vi, för det var fullt med folk. Men det gick bra ändå och tjejerna valde varsin godbit. Adina tog någon bulle med fyllning och Lejla tog ett stort wienerbröd med hallon på. Jag tog självfallet en budapestrulle, finns inget godare, och Amir smaska i sig en prinsessbakelse.

När vi var klara tog vi en sväng in till Örebro och Plantaget, jag ville kolla efter kaktusar att ha i fönstret i vardagsrummet. Men jag hittade inga där, men jag hittade en häftig ananasväxt som fick följa med hem. En dvärgananas, som ska vara väldigt tålig, vilket är bra då det är mycket solljus som kommer in i vardagsrummet. Dock så stod det på den att den inte är ätbar, så det ska vi nog inte testa.

Eftersom jag inte hittade någon kaktus på Plantaget så åkte vi förbi Ikea en sväng då jag sett att de har haft, och där hittade jag två stycken som jag tyckte om. Kollade även efter en stor växt som jag vill ha på golvet, men hittade ingen som föll mig i smaken. Så det får vi fortsätta jakten på en annan gång.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016