Små hål i kläderna

Nu ska jag vara sådär jobbig och gnälla igen, är det inte kylan jag gnäller på när det gäller hyresvärden så är det tvättmaskinerna, för jag håller på och bli tokig! Vareviga gång när man tvättar som blir det hål i hälften av kläderna, små hål längst ner på tröjorna så det ser ut som en hamster har gnagt.
Det är inte ens kul att köpa nya kläder och redan efter första tvätten har man hål i dom pga av tvättmaskinerna. Men hyresvärden gör såklart inget, det är inget fel på maskinerna och vi byter dom bara vart tionde år,eller mer. Det är säkert hyresgästernas fel i och för sig som tvättar saker i tvättmaskinerna som inte ska tvättas, vilket gör att dom får ta massa stryk och blir förstörda. Men det är ändå sååå irriterande. Jag får väl helt enkelt ta och köpa mig tvättpåsar och stoppa ner tvätten i när det ska tvättas och hoppas på att det åtminstone hjälper, för gå runt med hål i kläderna det vill jag inte!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016