Förskollärarprogrammet

...och så blev det som det alltid blir, bloggtorka delux. Antingen har man inte tid att skriva något eller så finns det inget att skriva om. Men tur nog är det väl ingen press på det ändå!

Vad har hänt sen sist då? Jo jag har ju börjat plugga igen. Började på universitetet den 1 september och läser nu till förskollärare, en utbildning på 3½ år, så nu har jag något att göra de närmaste åren.
Även fast det är en lång utbildning så känns det toppen, känner verkligen att jag har valt rätt. Har varit på praktik och stormtrivdes så det är en skön känsla att ha hittat något som känns bra i hela kroppen och något som jag verkligen kan se mig själv jobba med resten av livet.

Men det är verkligen en helt annorlunda studiesituation än gymnasiet, hittills har det gått i ett supertempo och man läser 3-4 kurslitteraturer i veckan samt har två seminarium i veckan, så sysslolös är jag inte!
Men samtidigt känner jag att det går mycket lättare att plugga nu när det är något man är intresserad av och kurslitteraturen går relativt bra att läsa då det intresserar mig. Det ändå svåra var väl i början då man inte var van att läsa avhandlingar och allt akademisk språk, men jag börjar komma in i det nu tack och lov.

Har hittils avklarat en kurs med godkänt betyg och även bokat av en examinationsuppgift med godkänt betyg, så nu har jag samlat på mig 8.5 hp, bara 201.5 hp kvar till drömmen!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016