Kasta väckarklockan i väggen

I morse när klockan ringde ville jag bara slänga den i väggen och dra täcket över huvudet. Har sovit fruktansvärt illa inatt, bara vridit och vänt på mig och ingen djup sömn utan jag har sovit lätt. Så ögonen stod nästan i kors när jag gick upp för att väcka barnen och dom verkade minsann vara lika trötta som jag. Så vi kröp ner i sängen och kollade på Bolibompa en stund innan vi klädde på oss och traskade iväg.
Annars har dagen gått väldigt fort, som den alltid gör på praktiken, man märker verkligen skillnaden på hur fort tiden går i jämförelse när man gör något man mindre trivs med. När jag arbetade så kändes ett 8 timmars pass som om jag jobbade dubbelt så långt. Så det är verkligen en skön känsla jag inte känt förut.

Här hemma är ju vädret förövrigt lika trist som de varit de senaste veckorna så det blir ingen utelek direkt när man kommer hem. Så barnen har satt sig i sitt rum och målar och pysslar lite och jag ska börja förbereda lite inför middagen. Måste även åka iväg och panta för i köket känns det som man vitsas i ett pantrum!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016