Drömhuset

Här sitter jag med sockar,tofflor och tjocktröja på mig och fryser halvt till döds. Näsa rinner och är kall lika så fingrarna när man skriver på tangentbordet. Hör ofta husägare säga att det måste vara skönt att bo i lägenhet under vinterhalvåret för det måste vara så varmt och skönt. Vilket skämt tänker jag. Vet inte om det är samma sak med alla hyresbolag men vårat höjer inte på värmen i onödan inte.Det kostar ju pengar, så då har vi bara lite fisljummet på elementen.
Här om dagen tyckte jag att nu är det ta mig tusan nog och valde att ringa hyresvärden, till svars fick jag endast att om jag tycker att det är för kallt så ska jag köpa mig ett elelement. Jaha tänker jag, vem ska betala den extra elräkningen då? Jo, jag såklart.
Men då tycker jag att jag kan få tillbaka de kronor som jag betalar varje månad i hyran för att det ska ingå värme, så kan jag betala elen för elelementen med de pengarna.

Så nu de senaste dagarna har jag suttit och drömt mig bort bland alla fastighetsmäklare och kollat på hus. Hittade ett riktigt drömhus, för 925.000:-,  med stor trädgård och sjötomt, hur idylliskt låter inte det?
Men det finns ju ingen bank på denna jord som kommer tillåta oss ett lån med tanke på att jag är student och Amir inte ännu har fått fast jobb utan får dras med dessa "tillsvidare anställningar" med 3 månader i taget. Så idag när jag handlade till maten så tänkte jag att kanske, kanske är det min tur att få den där lotten, lotten med vinsten. Jag som aldrig varken spelar på trav, fotboll eller diverse sporter eller ens köper en trisslott köpte mig faktiskt en liten lott för chansen finns ju där, även fast den är minimalisk. Men såklart var det en nit, inte ens ynka 30:- vann jag så jag kunde köpa mig en ny lott. Får nog inse att det bästa är att köra på det gamla hederliga, bli klar med den förbaskade skolan, skaffa mig ett jobb och hoppas på att antingen jag eller Amir någon gång i framtiden får ett fast jobb som ger oss möjligheten till ett lån för att kunna köpa det där idylliska hemmet, med stor trädgård och egna rum till barnen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016