Dags att börja sy dansdräkten

Både Adina och Lejla dansar ju på dansskolan här i Hallsberg, som förövrigt ägs av Dermot Clemenger, och snart är ju terminen slut vilket innebär att det är dags för dansuppvisning.

Lejla ska dansa till Chipz-Cowboy vilket då såklart innebär att hon ska vara klädd som en cowboy/cowgirl, så där gjorde jag det lätt för mig själv och köpte en färdig cowgirldräkt till henne hos partykungen.se så jag slipper sy. Men med Adina måste jag ta fram symaskinen, dock kom jag lätt undan för det enda som behövs fixas till henne är armband med lite glittertyg som ska hänga lite fint ner för hennes armar när hon dansar. Annars skulle hon enbart att färgglada kläder på sig vilket är lätt att fixa ihop!

Så igår satt jag och pillade med hennes armband, hade först himla svårt att hitta något bra tyg så var lite glittrigt eller med paljetter på men så tipsade mamma mig om att min syster hade köpt några bra band på Rusta, så jag åkte dit och kollade och hittade massa fina band i olika färger som glänste. Adina valde ett rosa band och sen ett som var silvrigt med röda hjärtan på. Sen var det bara och åka hem och börja sy och resultat blev helt okej, det enda som behövs fixas till är att trimma bort lite trådar på sidorna.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016