Book creator, Ipad

Jag köpte mig en Ipad för att ha i skolan för att kunna anteckna på seminarium och föreläsningar då jag tycker den är mycket smidigare att ha med sin än en bärbar dator, samt att det kändes onödigt att köpa en ny dator när man redan har en hemma. För när jag väl är hemma skulle den bara ligga liggandes.

Hur som haver, det finns ju hur många appar som helst att ladda ner, ett helt hav av både roliga och lärorika. Den senaste som just nu är en favorit är Book creator, en app där man kan göra sin egna bok. Detta tycker barnen är fantastiskt kul och de hittar på sagor som vi sen skriver in och lägger till bilder på. Idag har Adina och jag fixat hennes saga "Katter och ekorrar" och lagt in hennes text och sen valt ut bilder som vi tyckte passade in i historien. Fantastiskt roligt både för vuxna och barn!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016