Avklarad VFU

Då var det sista dagen på vfu:n imorgon och det känns verkligen jätte trist. Jag har trivts hur bra som helst och både barnen och pedagogerna är fantastiska, så jag kommer verkligen sakna den förskolan.
Så idag hade jag bedömningen med min handledare och jag blev godkänd, yay!,vilket innebär 7.5 hp till. Fick väldigt bra kritik så det var väldigt kul och höra speciellt när det är första vfu:n och man inte har kommit så långt i utbildningen ännu, det får en att känna sig lite säkrare att man ändå är på rätt väg så att säga.

Gjorde även min sista aktivitet idag och jag valde att göra "Gubben i lådan" med barnen, ett barn eller flera fick sätta sig i lådan och ha en filt över sig medan vi andra sjöng sången, och när vi kom fram till "...gubben i lådan kom fram,tjohej!" så drog vi bort filten och barnen fick hoppa fram. I början var dom lite osäkra och vågade inte riktigt hoppa i och ha filten över, men efter att vi själva hade hoppat i och visat att det inte alls är så farligt så släppte det och alla vill plötsligt vara med. Så det blev väldigt populärt tillslut och vi höll på ett bra tag.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016