Den oredigerade sanningen

Här har vi det verkliga livet för en småbarnsförälder, allt är inte jämt skinande rent och så mysigt som man kanske vill måla upp det ;)

Barnens rum ser alltså ungefär ut som en krigszon, ser ut som en bomb har exploderat i leksakslådan och allt har spridits ut i rummet till ett enda stort kaos. Så jag tänkte, när är man som mest effektiv och får saker gjorda? Jo,när man är motiverad och arbetar mot något.
Så jag sa till mina kära barn, som sitter i soffan och kollar på Bolibompa, att om ni städar ert rum och det är rent och fint när pappa kommer hem så åker vi till Lek och Buslandet imorgon.
Båda två tittar bort från tv några sekunder och tittar mig, sen vänder de tillbaka sina små huvudet mot tvn och fortsätter att titta på sitt barnprogram.

Jag tror inte att jag fiskade med ett tillräckligt stort bete, men å andra sidan så tror jag inte ens det hade hjälp om jag så hade lockat med Disneyland.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016