Dans och pizza

Barnen är lyckliga över att snön håller på att försvinna, hörde dem skrika "Det är vår, man kan se gräset!" när de tittade ut genom fönstret. Ändå har vi ju haft en rätt snöfri vinter men nu börjar de längta till sommaren. Adina säger nästan varje dag att hon längtar tills det är sommar, så man slipper ha på sig alla ytterkläder och att det är varmt, det finns fjärilar och massa fina blommor.

Lejla hade dans idag vilket jag totalt hade glömt bort. Men tur nog kom jag på det cirka en timme innan hon började så hon hann iväg ändå. Hon tycker dansen är så himla kul och jag tror att hon känner sig så stor när hon får gå in där till fröken och dansa medan jag väntar utanför. Hon har ju längtat till att få dansa enda sen Adina började för ett år sedan, men hon har ju varit för liten fram till denna termin. Så nu dansar båda på för fullt på söndagar och måndagar.

När vi kom hem från dansen så fixade vi i ordning pizza, så det blev pizzakväll på en måndag, det är inte illa pinkat. Jag som vanligt fick ju förbereda en egen pizzabotten gjorde på ägg,grädde, fiberhusk och mandelmjöl. Blev inte så illa men tror att jag behöver ha inne botten en stund till nästa gång för den blev lite för mjuk för min smak. Men annars så smakade det precis som vanlig hemmagjord pizza.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016