Vinterland

Vilket väder vi vaknade upp till idag, det var vitt på hela marken och snön bara forsa ner. Det här känns ju inte alls som ett bakslag. Trodde ju våren skulle komma snart och istället vaknar man upp till ett vinterland.

Gick iallafall iväg med tjejerna till skolan och förskolan och sen begav jag mig iväg för att besöka min vfu plats. Hade ju tänkt att cykla dit då det är en bit bort, men det tyckte inte vädergudarna. Det hade absolut inte gått att cykla då det lätt var en decimeter snö på marken och det var inte plogat för fem öre. Så jag fick minsann ta och gå och det tog mig 30 min att pölsa mig fram i snön. Men med musik i hörlurarna så gick det ändå ann.

Förskolan där jag ska vara verkar vara helt okej. Hamnade på en avdelning för barn mellan 1-3 år, så det blir lite varierat iallafall. Tiderna jag fick var toppen, inga jättelånga dagar och jag kan lämna tjejerna klockan 8:00 så det gillas. Så vi får se hur det blir där men det verkar som sagt bra sen får vi ta det som det kommer.

På vägen hem var iallafall vägen plogad så det gick lite lättare att ta sig fram. Slutat snöa hade det också vilket genast gör det trevligare att promenera. Slippa få iskall snö piskad i ansiktet.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016