Skattjakt

Fy fan vilken jäkla vecka, jag är helt slut. Åker kl 07:30, kommer hem kl 18, hämtar tjejerna går hem, lagar mat, äter, nattar barnen och däckar i soffan. Igår var dessutom tågen försenade pga signalfel, så jag var inte hemma förrän runt 19 tiden. Då ville jag ärligt bara lägga mig ner och gråta. Avskyr att känna den där stressen när jag vet att jag kommer bli sen och fritids/förskolan stänger och det finns absolut inget jag kan göra. Jag sitter fast på det där jäkla tåget mitt ute i ingenstans, klockan går och vi rör oss inte i fläcken och jag får bara gilla läget. Då skriker jag inombords.

Idag kom jag iallafall i tid och maten står just nu i ugnen. Trött i kroppen efter att ha varit ute sen kl 13 idag och haft skattjakt. Sprang högt och lågt, fram och tillbaka över hela universitetsområdet och tillslut ville jag bara att det ska vara över. Fick iallafall choklad i min skatt som jag kunde trösta mig med, lite färdkost på tåget.

Fruktansvärt onödig snö som kom inatt btw, massa slask i morse för att sedan vara totalt bort smällt på eftermiddagen. Vad är vitsen med det egentligen?
Allt är så grått och trist ute nu och jag bara ha vår och sommar! Sol, värme, blommor och gröna träd. Längtar så till alla varma sommarkvällar. Kan vi inte bara snabbspola?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016