Lek och buslandet

Amir slutade tidigare idag eftersom det är skärtorsdag, så när han hade kommit hem åt vi lunch och drog sen iväg till Lek och Buslandet. Det var del två och den sista av Lejlas födelsedagsaktiviteter. Jag tycker att dessa busland är hemska, massa skrik, höga ljud och folk överallt. Jag får lite smått panik, men det är bara att härda ut för tjejerna skull. De har ju kul iallafall.
Vi lekte och hade oss i ca en och en halv timme innan båda två tröttnade. Lejla fick en innebandyklubba i huvudet av Adina och efter det så gick det bara nerför. Så vi klädde på oss och åkte hem. Stannade förbi Ica maxi för att handla lite och där inne så hade de lite påskskoj för barn. De gjorde ansiktsmålning och delade ut påskägg. När tjejerna öppnade påskägget så fick det en liten rolig överraskning, mitt bland allt godis låg det en tandkrämstub. Bra där Ica maxi, pluspoäng!


De senaste dagarna har en bakningsvideo på Facebook delats överallågot. Det är någon som bakar en smördeg, Marabou chokladkaka och Dumle ihop i ugnen och det ser så himmelskt gott ut. Så nu ikväll var jag bara tvungen att prova att baka den. Den var väldigt lättbakad men jag vet inte om jag kommer göra den igen. Den var alldeles för söt och sliskig för min smak. Det är möjligtvis om man skär ner lite på Dumlen, då kanske det inte skulle bli riktigt lika sött.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016