Pepparkakscupcakes med kanelfrosting

Jag tog och bakade lite idag, man får passa på när man är ledig, och jag kände för att göra cupcakes för det var väldigt länge sen jag bakade det. Så jag provade på att göra en ny variant som jag aldrig provat förut, pepparkakscupcakes, perfekt såhär till jul. Enda skillnaden med själva muffinssmeten var att ha pepparkakskrydda i, så inte så avancerat där inte. Likadant var det med frostingen, det enda som behövdes göras annorlunda där var att ha i lite kanel.

Resultatet då? Dom var super goda, ganska mastiga men ack så goda och frostingen var suverän!
Gjorde några extra som Amir kan ta med sig till jobbet och bjuda på imorgon då dom är endast tre stycken som jobbar dagen före julafton, så har dom något gott att mumsa på iallafall.
Dom blev även godkända av barnen som slickade i sig frostingen med detsamma, så dessa godingar kommer nog göras fler gånger.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016