Ischoklad

Blev hemma idag med Lejla och hon kommer stanna hemma resten av veckan, likaså Adina, även fast hon inte är sjuk kan hon bära på smittan utan att det har brutit ut hos henne, så det känns bästa att låta henne vara hemma med. Är inte så kul om fler barn blir smittade och speciellt inte såhär lagom till jul. Har dock ett seminarium på torsdag som jag måste gå på så får kolla upp barnvakt tills dess.

Så eftersom vi alla var hemma idag och Lejla mår bättre så passade vi på att julbaka lite. Vi har ju bakat lussebullar och pepparkakor tidigare men inte hunnit med att göra någon ischoklad, så det gjorde vi idag. Jag är inte direkt förtjust i det och äter det inte, men Amir älskar det och barnen tycker det är gott (såklart, det är ju choklad) så då får jag väl offra mig och göra det för deras skull. Och helt ärligt så är det nog det lättaste baket man kan göra, så jag kan inte direkt skylla på att det är jobbigt att fixa ihop. 

Så vi satte igång och fixade, jag smalt chokladen och kokosfettet medan barnen placerade ut alla formarna på brickan. Sen var det bara att hälla i smeten i formarna och in i kylan och vänta på att de hårdnade. Tog ca 30 minuter sen kunde tjejerna börja hugga in och efter två-tre var så var båda två nöjda och ischokladen blev godkänd!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016