Dansuppvisning 2014

Idag var det då äntligen dags för barnen att ha sin dansuppvisning i Alléhallen, båda två var taggade till tusen innan vi skulle åka och dom var så stolta över sina dräkter. Väl inne i idrottshallen så var det en lång väntan på att alla skulle bli insläppta och att det skulle bli barnens tur att gå upp. Lejla började på att få lite scenskräck i väntan och började vifta mot mig, så jag fick masa mig fram igenom publiken och gå fram till henne och då sa hon att hon var lite rädd. Men efter en stund blev hon lite lugnare så jag sa till henne att gå upp med de andra barnen och fröken och dansa och när du är klar kan du komma till mig, och det gick hon med på. Sen gick hon upp på dansgolvet och gjorde sin rutin och det gick ju jätte bra, hon kom ihåg alla rörelser och dansade på. Och när hon var klar sprang hon upp till mig igen.

Adina däremot hade inga problem alls med att sitta där nere, hon tyckte mest det var jobbigt att vänta på sin tur, men när det väl var dags för henne så studsade hon av ren glädje uppe på scenen. Hon tyckte att det var skit kul rent ut sagt. Efter ca en och en halv timme så hade alla barngrupper dansat klart och det var dags för alla barnen att gemensamt gå upp på dansgolvet och dansa tillsammans, då sprang även Lejla ner och var med.

Alla barnen var fantastiskt duktiga, mina lite bättre såklart ;), och det är faktiskt lite tråkigt att tjejerna inte vill fortsätta. Dom vill prova på något nytt så nu har vi sökt till gymnastisk så får vi se om det finns några platser kvar. Om det inte gör så kanske det blir dansen ändå, vi får vänta och se!






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016