Torsk i paket

En lugn och skön torsdag såhär långt. Jag och barnen tog en sovmorgon till kl 10:00, gick upp och fixade med frukost och åt i lugn och ro. Runt lunchtid gick vi iväg till affären för att handla till maten och idag fick tjejerna välja maträtt och då blev det fisk. Man får passa på när pappa inte är hemma, eftersom fisk inte är hans cup of tea.
Passade också på att köpa jordgubbar från ståndet utanför affären. Svenska jordgubbar från Öland och dom är så goda! Köper en liter per dag tror jag och så sitter vi bara och äter dom som dom är, saftiga är dom och hur söta som helst!
Väl hemma styrde vi i ordning lunchen, fick bli torsk i paket och till det körde vi på råris och creame fraiche som blandas med salt och peppar. Simpelt men underbart gott.

Min höft är förövrigt som vanligt idag och jag känner inte av någon smärta alls, skumt. Måste ha haft någon nerv i kläm? Så ikväll blir det nog en runda i spåret, och jag springer får vi se, men känns som om det är bäst att ta det lite lugnt ändå så kör nog på en hederlig powerwalk istället.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016