Prisa Gud...

...här kommer skatteåterbäringen!

Igår trillade pengarna in på kontot, vilket fick resultera i en tur till Marieberg och Specsavers. Både jag och Adina är nämligen i behov av ett par solglasögon inför vad vi hoppas, den soliga sommaren. Så det var bara att åka in och börja prova bågar.

För Adina gick det relativt snabbt, hon hittade ett par fräsiga kattformade solglasögon som var svarta med lite rosa detaljer. Sedan hittade hon ett par vanlig glasögon som var helt nya, dom hade precis fått in dom i affären, ett par mörk lila med lite grönt. Och på sidan var den en hamster, eller någon slags gnagare iallafall.Så hon fick ta dom med, eftersom Specsavers har det fantastiska erbjudandet med att ta två bågar och betala för en!

Sen var det även dags för mig att välja ett par solglasögon, inte det lättaste då det finns minst ett femtio par olika sorter att välja bland, men till slut hittade även jag ett par. Och precis som Adina valde även jag ett par vanliga glasögon, så har jag några att byta med, för vad gör väl det om det när dom ändå är gratis ;)

Så vi åkte därifrån, någon tusenlapp fattigare, men fyra glasögon rikare. Så nu är det bara att vänta på att dom ska bli klara och förhoppningsvis blir dom det till nästa vecka då det ska bli fantastiskt väder.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016