Stygnen borta

Då var den stora dagen kommen,stygnen är borta och jag har fått tagit bort bandaget. Har varit spänd i två veckor över att få se hur det ser ut och när det stora plåstret drogs av fick jag en liten smärre chock. Ärret var mycket större än jag trodde, 5 cm långt, och nu känner jag mig inte alls lika larvig längre över att jag hade ont de första dagarna. Jag trodde nämligen att såret var en aningen mindre och tyckte att nu är jag minsann mjäkig som tycker att det gör så ont, men nu känns det lite bättre med värdigheten!

Köpte Mepiform på apoteket som jag ska använda på ärret de närmaste månaderna för att det ska bli så fint som möjligt, får se om det hjälper något, men det borde det väl. Sen blir det inget solande runt det området i sommar, så bikinin får stanna hemma och så kör vi på baddräkt + plåster istället.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016