Borttagning av födelsemärke

Efter månader av väntan så var det idag äntligen dags att ta bort mitt födelsemärke som sitter på magen. Har haft detta märke så länge jag kan minnas men under det senaste halvåret har den börjat krångla med både klåda och blödningar, så nu fick den ryka. Har varit lite smått nervig inför detta med bedövningen och tanken på att de ska skära i mig men det gick faktiskt jätte bra. Bedövningen var inte så farlig, själva sticket kändes inte alls utan det var medlet som var lite obehagligt och det sved och pulserade.
Men bedövningen verkade så snabbt att efter bara en kort stund så kändes det inte mer. Sen var det då dags att skära bort det lilla märket och även det gick kanon bra, inga problem alls. Jag kunde känna lite lite grann när hon skar på visa ställen, men det var absolut ingen fara, även när hon sydde ihop såret så kändes det lite, som små stick. Men det var snabbt över och hela proceduren tog inte mer än 10-15 minuter.

Nu är det badförbud som gäller i tre veckor framöver samt ingen solning av området på ett år om jag vill få ärret snyggt. Så det får bli en sväng till apoteket och köpa kirurgtejp och diverse ting. Har även ett stort fett plåster på magen som ska sitta på nu i minst två veckor, så jag får duscha lugnt och hoppas att den vill sitta kvar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016