Förskoleklass

Nu har jag sovit dåligt hela veckan, såret ömmar och jag kan inte riktigt ligga hur jag vill. Jag är en så kallas "magmänniska" när jag sover, jag vill sova på magen. Men med ett nysytt sår mitt på magen så är ju det att bara glömma. Nu mera får jag sova på ryggen, den absolut värsta sovställningen, vilket resulterar i att jag mest ligger och vrider på mig hela natten. Men förhoppningsvis så läker såret på bra och jag är snart tillbaka till mitt magläge. Hela morgonen har såret kliat lite, grymt irriterade då jag inte får eller ska klia, men ett bra tecken på att läkningen är igång.

Hur som helst, har varit iväg och lämnat barnen på förskolan, de dagar då jag är fri från seminarium eller föreläsningar och är hemma så får barnen gå mellan kl 10-15, det är lagom med tid för mig att läsa det jag ska. Nu är även tjejerna så pass stora så behöver jag läsa något medan de är hemma så är det inga problem, de sysselsätter sig på sitt rum eller i köket med diverse pyssel.
Adinas klasslista för hösten kom även på posten igår och hon blev super nöjd över klassen. Hon hamnade ju med sin allra bästa kompis så det blir nog toppen. Kan ju erkänna att det känns lite nervigt i mammahjärtat. Min lilla tjej håller på och bli stor, tiden går så himla fort, vill bara stanna klockan!
Så i höst har jag bara ett förskolebarn kvar och sen nästa höst har jag två skolbarn, jisses vad skumt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016