R.I.P

Då har min kära följeslagare gjort sitt här i livet. Skickade in den på service för två veckor sedan då den började starta om sig själv konstant och tillslut ville den knappt starta alls. Och igår kom domen, den är fuktskadad och går ej att laga, eller jo, den går nog att laga men de tycker inte att det är värt det då det förmodligen kommer gå på mer att laga den än vad det kostar att köpa en helt ny. Lite tråkigt att den inte höll mer än ca 1 år och 3 månader, speciellt när jag själv vet med mig att jag inte har gjort något som kan ha orsakat en vatten/fukt-skada.

Men i butiken sa dem att det inte alls behöver vara något som jag har gjort då Samsungs mobiler är extremt känsliga för fukt, och att det räcker med att man har den ute när det regnar eller har med den i badrummet för att den ska bli fuktskadad. Det är väldigt kul att telefonerna håller en sån stor kvalitet nu för tiden, speciellt med de saftiga priserna de tar för dem dessutom.

Men nu har jag suttit och ring till försäkringsbolaget på morgonen så nu är iallafall det fixat. Jag kunde välja mellan att ta samma mobil som jag hade eller ta summan av det jag fick ut och köpa någon annan. Jag tog självklart pengarna och kommer köpa mig en annan telefon. Tänker inte köpa en Samsung igen och riskera att även den inte håller mer än i ett år. Med andra ord, ingen mer Samsung för mig.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016