Dags att komma i form

Idag gick jag och skaffade gymkort igen. Sa upp det för två år sedan och har sedan dess inte satt min fot på ett gym. Tränande väldigt intensivt för några år sedan och var på gymmet i princip varje dag och mådde då väldigt bra, både fysiskt och psykiskt. Men pga vissa saker fick jag lägga det på hyllan och har inte förrän nu verkligen insett att det är dags att börja röra på sig igen.

Nu när jag pluggar så blir det mycket stilla sittande i soffan med kurslitteraturer och anteckningar och medan man sitter där och läser så slinker det ner både en och två godsaker i munnen. Vilket nu har resulterat i att jag väger mer än jag någonsin gjort tidigare, ingen rolig insikt! Men nu tar jag tag i det.

Första passet idag, kändes väldigt ovant och man märker att jag inte är i närheten av den styrkan och uthållighet jag hade tidigare. Provade på benpressen och tidigare tog jag 100 kg utan några vidare problem, men idag fick jag kämpa för att klara av 55 kg, men andra ord har jag halverat min styrka på sen sist. Det sköna är att jag iallfall inte börjar helt från scratch när det gäller maskiner och övningar, allt det sitter kvar så jag vet åtminstone vad jag ska göra när jag väl är där.

Tjejerna följde med mig och satt i barnhörnan, de fick ta med sig Ipaden så de satt och tittade på Netflix i saccosäckarna medan jag körde mitt pass. De skötte sig jätte bra och det är skönt att kunna ha med sig dem de dagarna Amir jobbar och det inte går att få ihop det med barnvakt. Med andra ord har jag inget alls att skylla på när det gäller att ta sig iväg, den enda ursäkten nu är sjukdom!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016