Besviken

Som sagt så var det första dagen idag för Lejla på dansskolan, och det blev inte alls som hon hade tänkt sig. Så nu har jag en väldigt besviken tjej här hemma.

Lejla har ju varit med när Adina har dansat så hon visste ju på ett ungefär hur det går till och hon var så förväntansfull, men kursen hon skulle gå var en så kallad barndans för barn mellan två och tre år som mest bestod av att man satt tillsammans med barnet och gjorde ramsor. Liknar det som man gjorde på öppna förskolan när barnen var väldigt små. Så det var inte alls det hon hade väntat sig. Hon sa till mig under hela lektionen "När ska vi dansa mamma?" "Jag vill dansa, det här är inte kul"

Hon hade förväntat sig mer sån dans som Adina gör, där de verkligen utför danssteg till musiken och sätter ihop en dans till en låt. Så jag ringde till dansskolan och frågade ifall hon inte kunde få börja i fyraårsgruppen istället, för jag tror att det absolut inte skulle bli några problem med henne utan hon skulle verkligen tycka om det och jag tror att hon skulle klara det bra.

Men hon sa att det går efter vilket år barnen är födda men att hon skulle kolla hur åldern ser ut i den gruppen. Ifall de flesta är nyfyllda fyra år eller ifall de flesta närmar sig fem. För är det flesta fem år så blir det ganska stor skillnad i åldern trots allt. Så hon skulle höra av sig så får vi se hur det blir, i värsta fall får vi väl vänta tills i vår.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016