Bättre start på veckan kunde man ha fått

Känner mig krasslig idag, frusit hela dagen samtidigt som jag svettats, något som är på G antagligen.

Hur som helst har dagen ändå gått bra, fick tillbaka lite arbeten med högsta betyg i högra kanten, så det måste man ju bli lite extra glad över. Nu är det inte långt kvar!

Idag fick Amir hämta barnen på dagis då jag blev ca 20 min försenad pga. av en redovisning så jag mötte dom halv vägs hem sen drog vi oss till affären för att handla till middagen. 

Den lilla visiten var ju däremot mindre rolig, Adina var super jobbig och lyssnade inte för fem öre på vad vi sa och gjorde tvärtemot hela tiden med ett sånt där nöjt litet leende,så hon visste minsann vad hon höll på med. Väl ute ur affären så började Lejla krångla, hon bara ställde sig helt tvärt mitt i gatan och vägrade röra sig, hon skulle varken gå eller sitta i vagnen.
Så då fick pappa ta henne under armen och bära iväg henne, mindre populärt och vi hade nu en skrikande 
3-åring och på henne lät det som vi precis gav henne en örfil.

Väl hemma förväntade sig båda två att dem skulle få en glasspinne som vi köpte i storpack, men det kunde dem totalt glömma efter deras fina beteende. Så de glassarna ligger säkert förvarat i frysen till en annan gång, när dem kan lyssna och bete sig rätt.

 

Kommentarer

  1. Goddag till dig...bra blogg du har.Vet själv detta med att hur det är att ha barn.Har själv tre barn:två söner och en tonårstjej på 15 år.
    Mina söner är:den minsta är 5 år,fyller 6 år i juni i år och den andra sonen är 8 år och blir 9 år gammal i september i år.
    Jo,tack jag vet precis hur det är att ha barn och samtidigt skall man orka med att kunna ta hand om familjen samtididgt som man skall orka med sina studier.Nu studerar inte jag, men jag vet hur det är, har studerat tidigare och idag är jag egen företagare och driver mitt egna verksamhet direkt ifrån mitt egna hem.

    Känner du dig för att byta lite ideèr eller dyligt, ja då kan du besöka min sida:http://www.nattstad.se/lindashjalp.
    Önskar du nå`n dag att vilja dela lite andra tankar eller något annat ämne, välkommen till min sida och skriv gärna ett par rader till mig.

    För övrigt...mycket bra blogg.
    Tack ännu en gång.

    Linda på Lindashjalp

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016