Funderar på att byta hyresrätt

Idag gick vi runt i Hallsberg för att kolla om det fanns något trevligt område där det finns lediga lägenheter.Vi är båda hemskt trötta att bo där vi bor just nu pga ett antal saker:

*Titt och tätt kommer polisen hit för att grannar bråkar med varandra(vuxna personer som inte kan bete sig som folk och även deras barn)vilket börjar bli väldigt träligt.

*Det springer kamphundar lösa på gården stup i kvarten och jag vill ej ha mina barn ute och leka då.Sen ifall din hund är världens snällaste och aldrig har gjort någon nått bryr jag mig verkligen inte om,den kan ha fått en utmärkelse i världen snällaste hund,jag litar ändå inte på att den inte helt plöstsligt ska hoppa på någon av mina barn.

*Våra grannar som inte vet vad en normal tonart är utan måste skrika när de sitter och pratar med varandra i vardagsrummet så att man kan höra hela deras konversation på kvällarna.Jag kan ej arabiska så vad de pratar om har jag ingen aning om,men vill hur som helst inte höra det när jag försöker sova.

*Att tvättstugan är bland det smutsigaste jag upplevt någon gång och då var inte jag speciellt renlig utav mig när jag bodde hemma.
Tvättmaskinerna kan vara extremt smutsiga emellanåt och titt som tätt luktar det urin där inne.Precis som om någon har ställt sig för att kissa i avloppet bredvid tvättmaskinen.

När man bor i lägenhet så får man stå ut med att det ibland är grannar som kanske är lite väl högljuda då och då men det finns också gränser på hur mycket saker det är man ska behöva stå ut med och vi känner att våran gräns var nådd för ett bra tag sedan.
Så förhoppningsvis hittar vi något i ungefär samma prisrang så vi kan flytta ifrån allt det här.

Kommentarer

  1. Men huvva, hade lätt bytt bostad as soon as possible, speciellt med dom där grannarna :o

    SvaraRadera
  2. Fin blogg du har;)) Låter besvärligt där du bor....-hoppas ni hittar nåt annat snart/kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är jätteskönt att vi hittade något som var mycket bättre än den vi hade där. Vi slapp ju gapet på arabiska så vi hade det ju lite bättre än ni iallafall. Hoppas att ni också hittar något bättre snart.
    Annica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016