Tuff natt

Inatt var det en riktigt jobbig natt, panikångesten kom som ett brev på posten och resulterade i princip noll timmars sömn. Jag har haft panikångest så länge jag kan minnas men det kommer och går i perioder. Dock  blossade det upp sig för ca ett och ett halvt år sedan då vi fick lite personliga problem med arbetslöshet osv som resulterade i en riktig kass situation där välmåendet tog sig en ordentlig törn, men innan det hade jag inte haft några problem sen i högstadiet.
Men nu kommer den med jämna mellanrum några gånger i månaden och inatt hittade den hit igen. Försökte fokusera på andningen och tänka, "Jag håller inte på att få hjärtinfarkt och jag kan andas, det är bara panikångest." Tog mobilen och startade Spotify för att lyssna på lugnande musik som alltid brukar hjälpa. Och det gjorde det även denna gång och runt fyra snåret på morgonen kunde jag äntligen sluta ögonen och somna. 
Vaknade klockan åtta på morgonen av ringklockan och kände mig mer levande än död,men lyckades kravla mig upp och få upp tjejerna,ge dom frukost och gå iväg med båda till förskolan. Väl hemma väntade staplande kurslitteratur på skrivbordet så det var bara att sätta igång och läsa inför morgondagens seminarium. Denna dag har varit långsam och trött, tacka gudarna för att våren äntligen är här med värme och skinande sol och kunde bjuda på lite extra energi. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016