Skelört

Har haft en lugn dag idag, inte hittat på något speciellt alls utan bara njutit av en ledig dag. Imorgon måste jag packa min väska eftersom jag åker iväg till Västervik i tre dagar. Det kan bli spännande och se hur det går, är mer orolig för mig själv än hur barnen kommer reagera. Har så himla svårt för att sova borta och sen när jag ligger där i stugan på kvällen så kommer nog hemlängtan komma lite.
Men jag ska nog överleva, är trots allt bara tre dagar!

I eftermiddags gick vi ut en sväng i det fina och varma vädret, gick lite i skogen för att kolla om vi kunde hitta några djur men hittade inget annat än sniglar. Barnens största fiende, dem är nämligen livrädda för sniglar.
Plockade lite blommor också, mest maskrosor och vitsippor.
Försökte hitta blomman skelört som funkar jätte bra mot fotvårtor. Amir har nämligen fått det under sina fötter och när jag var liten och fick det så använde vi saften från stjälken på den blomman och målade på vårtan och sen var dem borta på mindre än en vecka. Riktig naturmedicin!
Hittade dock ingen där vi gick men vi får väl ge oss ut igen och kolla imorgon.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016