Mina små kockar

Äntligen fredag, kort och behaglig skoldag dock med två mattelektioner som verkligen dödar hjärncellerna. Matte är inte min starka sida, men jag försöker kämpa på med denna B-kurs då det är ett obligatoriskt ämne för att komma in på de flesta universitetsprogram senare.

Hämtade barnen på dagis och begav hos ut på en promenad i solen, blåste något förjäkligt och isgata på var och varannan trottoar. Ingen bra kombo skulle jag säga då man får noll fäste och glider bara åt det hållet vinden tar en.

På hem vägen svängde vi in en snabbis på Lidl och köpte hem lite gottisaker till kvällen, färska jordgubbar och yoghurtdoppade cashewnötter, mumma!
Köpte även med lite grejer till dagens kvällsmat som fick bestå av spaghetti och köttfärssås.

Väl hemma påbörjades middagen och jag fick hjälp av tjejerna som skar och fixade champinjonerna och de andra tillbehören medan jag stod för den varma uppgiften att steka och koka spaghettin. Så med det teamwork-arbetet blev middagen klar på nolltid och det smakade även superb!




Kommentarer

  1. Alltid mysigt att baka med barn:) Dom brukar alltid vara så påhittiga:)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. snygg blogg, spana gärna in min med :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016