USÖ

Min underbara lilla bebis ramlade ner från sängen idag och hamnade rakt på ett dricksglas som gick sönder och skar upp hennes panna.Såret såg riktigt hemskt ut och det rann blod så vi ringde ambulansen som kom och så åkte vi in till akuten.
Väl därinne såg dom att såret var ca 8 cm lång och 1 cm djupt,så dom bestämde att det behövdes sys.Men eftersom hon är så liten är det svårt att hålla henne stilla medan man syr så därför bestämde dom att hon skulle sövas.
Men för att sövas måste man ha varit fastande i 6 timmar och därför var vi tvungna att vänta till kl 18:00 då hon nyss ätit när detta hände.Så vi blev transporterade till avdelning 26 för att vänta tills hon hade sin operationstid.

När klockan väl blivit 18:00 kom det in en sköterska som gav henne lite lugnande medel inför sövningen,sen blev hon ner skjutsad till operationen där jag fick vara med när hon skulle sövas.Hon var riktigt duktig och varken grät eller skrek,utan hon höll i masken själv tills hon somnade in.Så då fick jag gå upp och vänta på att hon skulle bli klar.
Tog ca 45 min för att sy eftersom dom ville göra stygnen så fina som möjligt så det skulle läka bra.Så då fick jag gå ner och hämta min lilla bebis som var lite ledsen eftersom hon var lite förvirrad efter narkosen.Gick sen upp på vårat rum där hon somnade en stund tills hon vaknade runt 20:30,och då fick hon lite kvällsmat.
Vid 21:00 kom en läkare och kollade till henne och sa att det var okej att åka hem nu ifall om vi ville.Så vi plockade ihop våra saker och åkte hem på en gång där en oroad och ledsen pappa och stora syster väntade.
Sen har hon fått legat i sin säng och tagit det lugnt,men somnade nästan på en gång.





Kommentarer

  1. Sv. Visst gjorde hon. Men jag tycker så synd om henne i alla fall. Den lilla sötnosen. ;)

    SvaraRadera
  2. Sv. Ja, det kunde ju gått värre. Ögonen sitter ju inte så långt ifrån. Usch nej jag ryser bara jag tänker på det. :(
    Ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016