Tjejkväll

Kort dag idag, hämtade barnen från dagis som hade haft "avslutning" var av de hade fått låna en hoppborg att ha på gården. Så barnen hade hoppat för fullt hela dagen samt ätit glass i solen!

Efter att jag hade hämtat barnen så gick vi och besökte det dagiset som tjejerna ska vara på under ihop slagningen som kommer ske i tre veckor under sommaren. Barnen fick gå runt och kolla på gården och även där inne och se hur det ser ut och träffa de fröknar som kommer jobba under sommaren.
Tror att de tre veckorna kommer att gå suveränt, båda Adina och Lejla lekte och gick runt helt fridfullt som om de alltid hade gått där, det var knappt så att de ville gå därifrån!

När det väl var att dags att gå hem så hade klockan dragit iväg något och jag kände att jag inte hade någon lust att ställa mig framför spisen i värmen och fixa kvällsmat. Så vi svängde förbi pizzerian på vägen hem och åt, unnade oss lite och hade en tjejkväll. Älskling jobbar eftermiddag idag och inte slutar förrän kl 22 ikväll, så får se om jag orkar hålla mig vaken tills han är hemma. Ska iallafall se klart fotbollen och sen får vi se.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016