Många bollar i luften

Nu är det mycket som står på schemat,mycket plugga med prov, inlämningar och projektarbete samt läkarbesök lite hit och dit med barnen som man måste komma iväg på. Och för att göra det hela lite krångligare så har Amir praktik nu i några veckor framåt vilket innebär att han måste åka hemifrån kl 05 på morgonen och kommer inte hem förren sent på eftermiddagen.
Så det är många bollar i luften just nu,både på gott och ont!

Det som är jobbigast just nu är ju självklart skolan,sista året och jag vill självklart gå ut med så bra betyg som möjligt så jag kan söka till vilket universitet jag vill och komma in till nästa höst.
Så det är lite ångestfyllt att sitta med alla inlämningar och prov när man har så höga krav på sig själv och aldrig blir nöjd utan bara tänker att jag kunde ha gjort bättre och att jag inte är nöjd trots att jag inte hade kunnat fått ett bättre resultat.
Denna prestationsångest kan vara riktigt jobbig och äta upp en inifrån,så det är verkligen något jag måste jobba med: vara nöjd med det jag åstadkommer.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

25 år

Den stora äggjakten 2016

Valborg 2016